Utskrift från gbg.yimby.se
....

> Allmänt

Havsorgel i GBG?

Profilbild
Emanuel Alfredsson
696 Inlägg
Jag surfade runt och hittade något så konstigt som en havsorgel.

Hittade den HÄR!

Skulle den funka här i GBG?
Niklas S
203 Inlägg
Den var häftig! I GBG? Ja varför inte.

Funkar den mot göta älv tro? Eller bör den ligga utåt havet?
Emanuel Alfredsson
696 Inlägg
Niklas S skrev:

Den var häftig! I GBG? Ja varför inte.

Funkar den mot göta älv tro? Eller bör den ligga utåt havet?

Vid Operan, Masthuggstrappan eller vid Röda Sten.
Jesper Hallén
348 Inlägg
Emanuel Alfredsson skrev:

Vid Operan, Masthuggstrappan eller vid Röda Sten.

Ja den var cool! Röda sten skulle väl va perfekt. fast man kanske tröttnar på ljudet
Profilbild
Olof Antonson
463 Inlägg
Jag tycker det låter spännande. Skulle vara intressant att höra något exempel på hur de låter.
Profilbild
Emanuel Alfredsson
696 Inlägg
Olof Antonson skrev:

Jag tycker det låter spännande. Skulle vara intressant att höra något exempel på hur de låter.

Finns med i länken.
Profilbild
Olof Antonson
463 Inlägg
Ah, jag missade det, har lyssnat nu och läst lite mer om det nu. Det hade nog kunnat bli en kul turistattraktion vid Röda sten
Senast ändrad 9 januari 2010 16:04

> Allmänt
Havsorgel i GBG?

Följ oss
Följ oss på twitter Gå med i YIMBY:s facebook-grupp Prenumerera på yimby:s RSS-feed

Om du stöder våra idéer, kom med bland Yimby Göteborg:s 6732 medlemmar. Det tar bara ett par minuter och kostar inget.

OM YIMBY GÖTEBORG

Yimby Göteborg är ett partipolitiskt obundet nätverk öppet för alla stadsvänner.

Vi vill att Göteborg ska växa och utvecklas som stad.

Idag byggs det för lite, för dyrt, för glest och för tråkigt. Det måste vi ändra på.

Yimby Göteborg vill ta fasta på de fungerande, levande och roliga stadsmiljöer som redan finns i Göteborg (t.ex. Långgatorna) och bygga mer, mycket mer, på det viset.

Tät blandstad är oerhört attraktiv, den ger ökad ekonomisk dynamik, den är gång-, cykel- och kollektivtrafikvänlig, den ger minskad bilism och den skyddar naturmark på landet från exploatering.

Trots det fortsätter man bygga dyra, likriktade, glesa och trista bostadsöar som kräver bilanvändning. Här finns uppenbarligen ett systemfel som måste rättas till.

Yimby Göteborg vill vara en positiv och konstruktiv röst i debatten, inte bara analysera problemen utan också diskutera möjligheterna. Det är vad Yimby handlar om!

Yimby Göteborg på Twitter