Utskrift från gbg.yimby.se
....

> Allmänt

Sammanställning av samtliga YimbyGBG-projekt?

Profilbild
Emanuel Alfredsson
696 Inlägg
Jag har då sett alla förslag på alla stadsdelar och kan på en höft räkna ut hur det sammanställda resultatet blir. Kan någon som är tillräckligt klåfingrig göra en karta över GBG med samtliga förslag (Masthuggsstaden, Centrala Älvstaden, Nya Backaplan etc.) så att man kan se det "slutgiltiga" resultatet. Jag själv är en loser på sådant och vill ha lite hjälp med det.

Någon frivillig?
John T
74 Inlägg
, Gick med: Oktober 2008
Kanske inte riktigt vad du efterfrågar, men jag såg att Stockholmsavdelningen (orginal-Yimby) fått till en funktion där yttranden och inlägg kopplas till en karta. Kan vi inte be Anders G att föra in den funktionen här också?
Profilbild
Johannes Hulter
1635 Inlägg
@ markus: Det är på gång. Vad Emmanuel vill ha förmodar jag är en illustration där alla våra förslag finns med.
696 Inlägg
Johannes Åsberg skrev:

@ markus: Det är på gång. Vad Emmanuel vill ha förmodar jag är en illustration där alla våra förslag finns med.

Javisst!
Vad sägs som att utforma det som ett pussel av något slag, eller?
Profilbild
Emanuel Alfredsson
696 Inlägg
Hur skulle det vara om man överlappade alla projekt med varandra? Hur skulle GBG se ut då, egentligen?
Senast ändrad 7 november 2010 13:13

> Allmänt
Sammanställning av samtliga YimbyGBG-projekt?

Följ oss
Följ oss på twitter Gå med i YIMBY:s facebook-grupp Prenumerera på yimby:s RSS-feed

Om du stöder våra idéer, kom med bland Yimby Göteborg:s 6732 medlemmar. Det tar bara ett par minuter och kostar inget.

OM YIMBY GÖTEBORG

Yimby Göteborg är ett partipolitiskt obundet nätverk öppet för alla stadsvänner.

Vi vill att Göteborg ska växa och utvecklas som stad.

Idag byggs det för lite, för dyrt, för glest och för tråkigt. Det måste vi ändra på.

Yimby Göteborg vill ta fasta på de fungerande, levande och roliga stadsmiljöer som redan finns i Göteborg (t.ex. Långgatorna) och bygga mer, mycket mer, på det viset.

Tät blandstad är oerhört attraktiv, den ger ökad ekonomisk dynamik, den är gång-, cykel- och kollektivtrafikvänlig, den ger minskad bilism och den skyddar naturmark på landet från exploatering.

Trots det fortsätter man bygga dyra, likriktade, glesa och trista bostadsöar som kräver bilanvändning. Här finns uppenbarligen ett systemfel som måste rättas till.

Yimby Göteborg vill vara en positiv och konstruktiv röst i debatten, inte bara analysera problemen utan också diskutera möjligheterna. Det är vad Yimby handlar om!

Yimby Göteborg på Twitter