Utskrift från gbg.yimby.se
....

> Städer

Ny FB-grupp, eller ännu fler Nimbys utan argument: "Stoppa förtätningen av Stockholm nu!!!!"

Profilbild
Johan Eriksson
342 Inlägg
Suck pust stön igen, och rena lögner o faktafel omedelbart, populistgrupp utan argument och sist men inte minst = otroligt egoistisk och totalt utan eftertanke!:

http://www.facebook.com/gardebring?v=feed&story_f..

"Detta är en grupp för oss som Älskar stockholm. På söder tex håller stadens politiker på att förstöra vår miljö genom alla nybyggen. Kmärkta hus hotas av rivning bara för att man vill bygga nya lyxbostäder som inte många av oss vanliga stockholmare har råd att bo i. Jag vill stoppa alla nybyggen och istället låta stade växa lite utåt. På tex gärdet finns mark man kan bygga på. Vad skall vi göra för att stoppa eländet? Skall vi bilda ett nytt parti eller vad tycker ni?? Finns det redan något bildat parti där att stoppa förtätningen är en principfråga? Såg nyss också att de som styr vår stad vill bygga i Ulvsunda slottspark. Jag blev förbannad när jag hörde detta så jag vill lägga till att även denna byggplan stoppas. Hur kan man bygga i en barockpark???"
Senast ändrad 31 januari 2010 01:11
Profilbild
Leonardo Frithunanthz
411 Inlägg
, Gick med: Oktober 2007
I all välvilja så kan jag rekommendera dig att inte ödsla mer tid på sådana grupper. Man får bara mer rynkor, gråa hårstrån, etc.

Johan, jag saknar cityspårprojektet.
Jan Wiklund
1107 Inlägg
Ort: Stockholm (Lidingö samt Limoux), Gick med: Februari 2008
Jamen dom vill bygga på Gärdet, då kan dom inte vara så hopplösa nimbies trots allt...
Profilbild
Johan Eriksson
342 Inlägg
Leonardo:

Du har helt rätt, det var bara grupper som FB tror att jag vill gå med i och jag "ödslade" tid på att åtminstone försöka hindra några vänner från att gå med i dessa populistgrupper och istället engagera sig lite mer på Yimby, får se om man lyckas.....

Ang "Cityspår" så är jag rätt rådvill, 16 års propagerande lobbande broschyr och ( f d) hemsida men SL vill inte på alla dessa år ens träffas för ett möte ty de vill inte höra någon annans uppfattning, SL vill komma allt själva annars får det vara helt uppenbarligen.

Otack är världens lön samtidigt som man i Hamngatan just nu bygger "Cityspårvägen".....
Profilbild
Tore Kullgren
973 Inlägg
Idag är de 24 medlemmar. *gäsp*

Gemensamt för Nimby-organisationer är att de är fåtaliga, och att de framställer sig själva som underdogs trots att de nästan utan undantag är välbeställda innerstadsbor med goda kontakter. (En av de stora fördelarna med att bo i Stockholms innerstad är att man kan skapa och underhålla ett inflytelserikt socialt kontaktnät. De som bor i miljonprogrammet har inte de möjligheterna.)

Senast ändrad 4 augusti 2010 21:51
Profilbild
Alf .
288 Inlägg
"istället låta stade växa lite utåt. På tex gärdet finns mark man kan bygga på."

Ligger Gärdet i de yttre delarna av Stockholm?
Profilbild
Gustav Svärd
721 Inlägg
Alf . skrev:

"istället låta stade växa lite utåt. På tex gärdet finns mark man kan bygga på."

Ligger Gärdet i de yttre delarna av Stockholm?

En del verkar tro det. Tänk att det finns dom som säger nej till förtätning av Stockholm och då tycker det är underförstått att endast Innanför Tullarna är Stockholm Snacka om att ha missat poängen med vad vi som vill förtäta vill.

> Städer
Ny FB-grupp, eller ännu fler Nimbys utan argument: "Stoppa förtätningen av Stockholm nu!!!!"

Följ oss
Följ oss på twitter Gå med i YIMBY:s facebook-grupp Prenumerera på yimby:s RSS-feed

Om du stöder våra idéer, kom med bland Yimby Göteborg:s 6740 medlemmar. Det tar bara ett par minuter och kostar inget.

OM YIMBY GÖTEBORG

Yimby Göteborg är ett partipolitiskt obundet nätverk öppet för alla stadsvänner.

Vi vill att Göteborg ska växa och utvecklas som stad.

Idag byggs det för lite, för dyrt, för glest och för tråkigt. Det måste vi ändra på.

Yimby Göteborg vill ta fasta på de fungerande, levande och roliga stadsmiljöer som redan finns i Göteborg (t.ex. Långgatorna) och bygga mer, mycket mer, på det viset.

Tät blandstad är oerhört attraktiv, den ger ökad ekonomisk dynamik, den är gång-, cykel- och kollektivtrafikvänlig, den ger minskad bilism och den skyddar naturmark på landet från exploatering.

Trots det fortsätter man bygga dyra, likriktade, glesa och trista bostadsöar som kräver bilanvändning. Här finns uppenbarligen ett systemfel som måste rättas till.

Yimby Göteborg vill vara en positiv och konstruktiv röst i debatten, inte bara analysera problemen utan också diskutera möjligheterna. Det är vad Yimby handlar om!

Yimby Göteborg på Twitter

Högbana i Göteborg?
2 Juni 20:05 av Hans Jörgensen
Nytt hotell på Vasagatan 22
19 Januari 14:08 av Sebastian Dahl
Welthauptstadt Germania vs. Berlin
6 Juli 2023 11:50 av Carl S
Uthyrningsdel
21 April 2023 15:51 av Gregor Fulemark
Göteborgsregionens folkmängd
10 November 2022 13:47 av Matthias H.